About Human Audio

We are passionate about the most balanced audio solutions, the natural harmony between inside and outside, with the help of the crystal clear and stabile independent and best quality raw materials.

To control the innovation, we always asked for help from professional musicians, who also listened to their own recordings.

Design

You might ask whether design and high end can come together?

These seemingly are two different things. From one side tere is and engenier point of view, in which everything has to be subordinated by sound quality, estatics aren’t important at all. The shape, different parts, the shape of the (audio) box, its size only can be result of the desicions of an engeneer, there is no space for estatics. This is true, altough one cannot ignore the fact that a high-end design have to become the part of a home, furthermore, it becomes the most highlighted part in our living room. It will be placed where our grandfather’s most precious well polished superheterodyn used to be.

The solution is in quality. Quality is not an aestetic concept, and can’t be only applied to … sound. Real quality is like a bubble or aura which surrounds objects. Architects don’t say about their favourite buildings that they are beautiful, they say it is good. So their beauty is beyond visuals. Funcionality, logical buildup, structural pureness, economical buildability are all parts of architectural values, and this is true for every – seemengly „only” engeneering facility, as bridges, cooling towers, or any other industrial facility, which „becomes” estaetic, if they have pure logical value.

Only If this is true, what does a desinger do in a high-end developer group? purely logical engeneering decisions are to be made, and if everything works out, the planned object not only will be good, but it will be beautiful. This is also true, but it’s hard to switch off the decisions made by electro-engeeniers who can also thrive for asteatics, which can be controlled by an visual specialist, besides these, processes can be sped up, if another point of view is present when buildability, manufactoribitity,is taken into consideration. The designer has a different role here than in most of the cases, he has to be a part of the developer team. The team have to solve every single technical problem as one, has to influence all aspects of planning from the beggining, but his presence must be unnoticed. It is important for him to adore music as well.

While planning Human Audio’s products, we were talking a lot about old instruments beauty, which shapes had been influenced by generated sounds,those shapes had been improved for centuries. The master of instrument making – whom we can call an artist – decorating mood could only could be used in the carving of the instruments head and this was hugely influenced by the time and the place’s style.

Göde András

designer –

A csapatról

Elhivatottan keressük a legjobban kiegyensúlyozott audió megoldásokat. A természetes összhangot belső és külső között, segítségül hívva többek közt a legtisztább és legstabilabb független, belső tápellátást és a legnemesebb alapanyagokat.

Sileo-b1

A fejlesztés lépéseinek kontrollálásához folyamatosan komoly zenészek és operaénekesek segítségét kértük, többek közt saját felvételeiket is hallgatva.

Design

(Felvetődhet a kérdés, vajon létezik design és high-end együtt?) 

Látszólag két ellentétes dologról van szó. Egyik oldalról ott van egy mérnöki szemlélet, ami szerint mindent a hangminőségnek kell alárendelni. Az esztétikai szempontok lényegtelenek. A forma, az egyes alkatrészek, a befoglaló doboz alakja, mérete csak mérnöki döntések eredménye lehet, esztétizálásnak helye nincs. Gyanús minden formai döntés, stilisztika. Ez igaz, de a másik oldalról ott tamáskodik a designer.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a high-end berendezéseknek is részévé kell válni egy otthonnak, sőt, legtöbbször a nappalink legkiemeltebb pontjára fog kerülni. Gazdájuk dédelgetett kedvenceként, nagyapáink szépen politúrozott világvevő rádiója helyére kerül majd.  No meg, a külső kivitelnek is illene tükröznie azt a gigászi erőfeszítést, amely a belső megalkotásakor gyülemlett fel egy-egy ilyen tárgyban.

A megoldás, vagyis a közös nevező a minőségben van. A minőség nem esztétikai fogalom, és nem lehet függetlenül csak a gerjesztett hangra alkalmazni. Az igazi minőség mintha egy burok vagy aura lenne, ami körülveszi a tárgyakat. Az építészek nem azt mondják kedvenc épületeikre, hogy szépek, hanem hogy jók. Vagyis minőségük túlmutat a látványon. A funkcionalitás, a logikus felépítettség, a szerkezeti tisztaság, a logikus, gazdaságos építhetőség mind része az építészeti értéknek. És ez igaz akármilyen, látszólag tisztán mérnöki létesítményre is, mint a hidak, hűtőtornyok, vagy bármilyen ipari létesítmény, melyek szinte magukra húzzák az esztétikát, ha logikus tiszta szerkesztéssel bírnak.

Ha ez így van, akkor mi keresni valója van egy high-end fejlesztő csapatban a designernek!? Csak logikus tiszta mérnöki döntéseket kell hozni, és ha minden működik, akkor a tervezett tárgy nem csak jó lesz, hanem úgymond szép is. Ez igaz, de nehéz kikapcsolni az elektromérnökök döntéshozatalaiból  az esztétikai igyekezetet, amit leginkább egy vizuális szakember tud kordában tartani, ezen kívül a folyamatok felgyorsíthatók, ha egy másik gondolkodásmód is jelen van az összeszerelhetőség, gyárthatóság, stb. tervezési szempontok figyelembevételénél. A designernek itt más szerepe van mint általában. Nem stiliszta, nem az a feladata, hogy kitalálja milyen a forma, hanem hogy feloldódjon a fejlesztő csapatban. Egy emberként éljen át velük minden apró műszaki problémát, finoman terelgesse a tervezés teljes folyamatát már a legelső ötletektől fogva, de jelenléte észrevehetetlen legyen. Fontos, hogy ő is megszállottan rajongjon a zenéért.

A Human Audio termékek tervezésekor nagyon sokszor esett szó a régi hangszerek szépségéről, melyeknek formai kialakulását csak a velük keltett hangok befolyásolták, alakjuk évszázadokon keresztül csiszolódott. A hangszerkészítő mester – akit nevezhetünk művésznek – díszítő kedvét, csak egyes hangszerfejek megfaragásánál, vagy különleges festésben élte ki, de ezekre is mindig erősen hatással volt a kor és hely stílusa, ezért csak finom gesztusok formájában éltek tovább.

Göde András

– designer –